Het verhaal van de Haflinger Bowie



Bowie ontmoet Joy

Ik kom veel mooie paarden en hun bijzondere verhalen tegen in mijn praktijk. Een paard bleef me nog een hele tijd bij en dat was de Haflinger Bowie van Femke Dölle. 

Femke vroeg mij een dierentolkgesprek met Bowie te doen. Ze wilde Bowie kopen, maar wilde eerst weten of hij in haar kudde paste en wat de kudde daar van vond. Bowie had ze een aantal jaren geleden al eens vluchtig ontmoet maar nooit vergeten. Hij zat destijds
slecht in zijn vel. Femke Dölle geeft les op het gebied van Horsmanschip & Freestyle en
komt zodoende een hoop paarden tegen.
En toevallig of niet, opnieuw kwam ze in contact met Bowie in haar lessen. Na een tijdje vertelde haar leerling dat ze te weinig tijd voor hem had en opnieuw kwam hij te koop. Hij had wat fysieke klachten en ook in zijn gedrag was hij erg afwerend. Dus ze vroeg mij om eens door middel van een telepathisch contact te achterhalen hoe Bowie het zou vinden om bij Femke en haar kudde van 3 paarden te komen wonen en wat de kudde daar van zou vinden. 

Dierentolkgesprek met Bowie

Bij Bowie voelde ik tijdens het telepathisch contact vooral heel veel teleurstelling in mensen. Hij heeft zich vaak in de steek gelaten gevoeld. Er is over zijn grens heen gegaan en hij had nooit een vaste plek. Hij heeft eigenlijk geen mogelijkheid gehad zich werkelijk te hechten aan een plek, kuddegenoten of mensen. Hij heeft geleerd dat mensen niet werkelijk te vertrouwen zijn. In zijn gedrag was dat te merken. Hij was vaak narrig en sloot zich emotioneel heel vaak af. Dit was voor mij ook duidelijk te voelen bij Bowie. Hij had een harde schil om zichzelf heen gecreëerd en was daarnaast moe. Daaronder voelde ik echter wel hoop. Ga ik nu een plek krijgen waar ik echt mag blijven en waar mezelf kan zijn en geaccepteerd wordt zoals ik ben? Gelukkig besloot Femke om dit prachtige paard een kans te geven.


Jassentechniek behandeling


Tussen Bowie en haar andere paarden ging het vrij snel goed. Bowie bouwde een hechte band op met Joy. We hebben een jassentechniek behandeling bij hem gedaan. Dit is een energetische loslaatmethode waarbij dieren veel balast los kunnen laten waardoor ze weer veel meer open gaan staan in het contact en veel minder reageren vanuit trauma’s uit het verleden. Dit hielp Bowie al behoorlijk. Vervolgens ging Femke met haar hele kudde verhuizen en staan ze nu allemaal bij huis. Bowie vind het heerlijk hier. Hij heeft ook enorm veel steun aan haar paard Joy. Wel zodanig dat hij hem nog nauwelijks los durft te laten. Hij blijft een beetje bang dat de situatie toch zo weer kan veranderen. Geen wonder als je als paard heel veel verhuizingen hebt meegemaakt en in veel verschillende kuddes hebt gestaan.

Natuurgeneeskundig consult

Femke heeft ook een natuurgeneeskundig consult gedaan. We hebben verschillende middelen ingezet. Wat namelijk opviel was dat Bowie af en toe wel erg de grenzen aan het opzoeken was in contact met de andere paarden. Hij leek een beetje al zijn vroegere frustraties af te reageren. Ik denk dat dit goed is voor een bepaalde periode maar daarna moest hij zich weer verder ontwikkelen. We hebben bachbloesems en homeopathie ingezet en we zien langzaam aan dat Bowie zich steeds meer durft te openen en zijn zachte kant te laten zien. Ik denk dat dit aankomende jaren nog meer gaat komen en dat Bowie zich tot een prachtig paard ontpopt die zowel fysiek als mentaal weer helemaal in balans is. De sprankeling in zijn ogen is weer terug. Hij kijkt weer met een open blik de wereld in. Zeker ook dankzij de oprechte en sensibele training van Femke.

Reacties